با اینکه هر دو  در طراحی وب تحت یک گروه  قرار می گیرند، تجربه کاربر یا UX و رابط کاربری یا  UI دو اصطلاحی هستند که علیرغم اهداف و تعاریف متفاوتشان اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. برای طراحان وب سایت ، درک  و آشنایی با این تفاوت ها امری ضروری است که  تقویت مهارت های کاربردی و نفوذ به حوزه طراحی UX/UI را منجر می شود.

در این راهنما، طراحی UX را به طور مفصل مورد بحث قرار خواهیم کرد، تفاوت های اصلی بین UI و UX و آنچه طراحان برای سازمان ها در سراسر جهان انجام می دهند را بررسی خواهیم کرد.
طراحی UX چیست؟
تجربه کاربری (UX) به سفر کاربر هنگام تعامل با یک محصول یا خدمات اشاره دارد. طراحی UX فرآیند ایجاد محصولات یا خدماتی است که تجربیات معنی‌داری را برای کاربران فراهم می‌کند که شامل بسیاری از حوزه‌های مختلف توسعه محصول از جمله برندسازی، قابلیت استفاده، عملکرد و طراحی است.

یکی از راه‌های فکر کردن به طراحی UX، در نظر گرفتن کل فرآیند یا سفری است که کاربر هنگام تعامل با یک محصول یا خدمات تجربه می‌کند. چگونه کاربر با خدمات یا محصول - از طریق تبلیغات، وبلاگ ها یا چیزهای دیگر آشنا می شود؟ کاربر چه نوع تعاملی با برند دارد؟ کاربر پس از تعامل چه احساسی دارد؟ همه این سوالات و موارد دیگر ملاحظات کلیدی در طراحی UX هستند.

هدف اصلی یک طراح UX این است که هر کاربر تعامل مثبتی با یک محصول یا خدمات داشته باشد. خواه این تعامل مشکلی را حل کند، سرگرمی فراهم کند یا به کاربر کمک کند اطلاعات مهم را پیدا کند، تجربه باید احساس رضایت را در کاربر ایجاد کند.

طراحی UI چیست؟
از سوی دیگر، طراحی UI به رابط های واقعی اشاره دارد که کاربران با آن درگیر هستند. فرآیند طراحی رابط کاربری ممکن است شامل دکمه‌ها یا ویجت‌ها، متن، تصاویر، لغزنده و سایر عناصر تعاملی باشد. طراحان رابط کاربری اطمینان حاصل می کنند که هر عنصر بصری، انتقال، و انیمیشن موجود در یک محصول یا خدمات، زمینه را برای یک تجربه مثبت و روان فراهم می کند.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *